Week 3 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Iris

19 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Deze week begonnen de colleges op school, maandag viel de eerste les al uit.. We zijn toen met 3 Finse meiden; Noora, Emmy en Aino wat gaan drinken in een heel leuk koffiehuisje bij ons om de hoek. Het is net alsof je in een woonkamer zit als je daar binnen komt. Heel gezellig! Daarna zijn we gaan zwemmen met ons allen. Zoals we gelezen hadden moet je dus voor het zwemmen eerst naakt douchen in een openbare douche, dus wij verstand op nul en gaan met die banaan. Het zwemmen was heel bijzonder, ze hebben in Reykjavik bijna alleen maar zwembaden met buitenbaden, dus we moesten buiten zwemmen. Snel rennen buiten naar het zwembad, het water was verwarmd dus dat was heel erg lekker! We gingen aan het eind van de middag dus het was al donker buiten, dit gaf een extra leuk effect tijdens het zwemmen.

Dinsdag hadden we onze eerste lessen. Dit was nog niet zo bijzonder want het zijn de eerste lessen van de modules. De modules die ik heb gekozen zijn;
- EFL learning and second language acquisition
- Teaching English to young learners
- Icelandic nature and cultural legacy (gaat over de natuur en cultuur van IJsland, bij deze module horen ook bezoeken naar de zee, vulkaan en geisers :)

Woensdag avond na de les zijn we lekker uit eten geweest met het Finse meisje Emmy en een IJslands meisje Ellen (onze mentor, zij helpt ons hier wanneer we hulp nodig hebben) bij de studenten bar op de campus. Dit is een gezellig café waar het eten erg goedkoop is :)

Donderdag was ik vrij (Evelien moest wel naar school), ik ben toen even de winkelstraat doorgelopen en gesnuffeld in de winkels. Het is hier zo duur!! Dus helaas niks gekocht.. Daarna heb ik boodschappen gedaan voor mijn verjaardag. S'avonds zijn we naar een voorstelling in het theater hier geweest van het professionele orkest van IJsland. Evelien kent via haar eigen orkest een man die hierin speelt. Het was 2 uur lang klassiek muziek.. haha 1 uur te lang. Maar ze waren wel echt heel erg goed! En het theater is erg mooi.

Vrijdag ochtend heb ik een cake gebakken voor mijn verjaardag, want s'avonds kwamen de meiden uit Finland om wat te drinken voor mijn verjaardag. We hadden ook pannenkoeken gebakken om dit oerhollandse eten te laten proeven, ze vonden het erg lekker :) Het was erg gezellig en nadat we wat hadden gedronken zijn we 'downtown' gegaan (zo noemen ze dat hier als je naar de cafés gaat hier), want we hadden een welkomst feest van de studentenvereniging. Dit was erg gezellig en de muziek was gelukkig veel beter dan vorige week :) Om 12 uur was het eindelijk zo ver na een jaar wachten: JARIG! De tienerjaren zijn nu voorbij.. Daar hebben we op geproost!

Toch is het wel gek om hier jarig te zijn. Het is toch anders dan thuis.. Maar gisteren hebben we eerst lekker uitgeslapen, daarna zijn we weer gaan zwemmen met de Finse meiden en natuurlijk lekker uit eten geweest. Heb s'avonds nog even geskyped met mama & papa en opa & oma voor mijn verjaardag. Na lang wachten was mijn pakketje gelukkig nog net op tijd aangekomen en mocht ik hem tijdens het skypen open maken. Het was een 'oerhollands' pakket, met alle lekkere dingen die we hier missen! (zie foto).

Vandaag doen we lekker rustig aan en hebben we 'zondag wasdag'.

Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle leuke en lieve kaartjes en de felicitaties! :)

• 19 Januari 2014 - 14:59

Nina:

Dat koffiehuisje ziet er echt vet leuk uit!

Super om te horen dat jullie je weer zo vermaakt hebben de afgelopen dagen!
    En natuurlijk dat je daar anders, maar anders, toch een hele leuke verjaardagsdag gehad hebt :)

Tot morgen op skype! hihi

Veel liefs

• 19 Januari 2014 - 17:50

Denise:

Leuke verhalen! Heel veel plezier! Super gaat dat je naar een vulkaan gaat en naar geisers!

• 19 Januari 2014 - 18:50

Aniek:

Haaaii ier :)

Leuk verhaal weer om te lezen! De verhalen worden steeds langer haha echt heel leuk!
    Zo te horen bevallen de modules ook wel ookal hebben jullie deze week nog niet heel veel lessen gehad natuurlijk maar zoals die iceland nature and culture lijkt me echt heel gaaf! Ik ben echt benieuwd wat jullie allemaal gaan bezoeken en bekijken!
    En natuurlijk leuk dat je hier je verjaardag mag vieren. Totaal niet zoals je het gewend bent maar toch nog met cadeautjes en jullie grote gemis de hagelslag hahaha!
    En jullie moeten ons echt meenemen naar dat koffiehuisje :)
    Ziet er superleuk uit!

Geniet van je laatstr weekend dagje

Liefssssss