Week 8 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 8

Blijf op de hoogte en volg Iris

23 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Daar was ik weer! Vandaag vieren we een IJslandse verjaardag, want Evelien is jarig! Hiep hiep hoera!

We dachten dat we maandag gewoon college hadden, nou dit was niet het geval. We kwamen in de klas en de leraren hadden een half uur van te voren besloten op naar de Perlan te gaan (dit is een gebouw met grote watertanks, die water op slaat voor de stad). Daar waren we dus totaal niet op voorbereid.. Met onze zware tassen, aangezien we onze laptops mee hadden zijn we maar braaf mee gegaan. Wij dachten voor die tijd dat we de watertanks gingen bekijken. Nou dit was dus niet het geval, haha. Naast de Perlan ligt een aangelegd bos (lees bosje). Hier zijn we opgesplitst in twee groepen en hebben we een route gelopen die je ook met de kinderen in je klas kan lopen.We waren er totaal niet op gekleed dus we hebben de hele weg lopen kou kleumen haha.. Maar achteraf gezien was het wel heel leuk!

Dinsdag en woensdag waren twee gewone school dagen en hebben we weinig beleefd.

Afgelopen donderdag kwamen de ouders van Evelien op bezoek. We hebben ze ons mooie appartementje geshowd en hebben een avond wandeling door de stad gemaakt.

Vrijdag was Evelien al vroeg vertrokken, aangezien ze met haar ouders de Golden circle ging rijden. Dus ik had het rijk voor mij alleen :) Lekker rustig aan gedaan en wat voor school bezig geweest.

Gisteren (zaterdag) was het een spannende dag voor mij, want ik ging snorkelen voor het eerst! S'ochtends zijn we vroeg vertrokken met de bus en 13 anderen. We hebben eerst een grot bezocht, deze was kleiner dan de vorige en we stonden na een 1,5 uur weer buiten. Maar het was wel interessant om te zien en ontzettend leuk om weer door een grot heen te klimmen. Daarna zijn we weer met de bus vertrokken naar Pingvellir, dit is de plaats waar we gingen snorkelen. We zijn eerst naar de plek heen gelopen waar we gingen snorkelen en hier kregen we wat informatie over. Vervolgens zijn we weer terug gelopen en kregen we onze duik pakken. We kregen er 2, eentje om je warm te houden en de tweede was om te zorgen dat je niet nat zou worden. Nou wauw wat een gedoe zeg om die pakken aan te krijgen, haha. We hebben er een uur over gedaan voordat we eindelijk allemaal ons pak aan hadden. Voelde me net een pinquin en je kon ook heel moeilijk bewegen hierin. Maar goed, zolang het ons maar droog houd! Vervolgens kregen we ook handschoenen aan en een kapje over ons hoofd. Flippers en duikbril+ snorkel in de hand en gaan met die banaan. We mochten een voor een het water in via de trap. Wat een raar gevoel is dat, net alsof je vacuum gezogen word met het water. Het grappige is dat je door je pak blijft drijven en het dus onmogelijk is om onder water te zwemmen. Maar wauw wat een verschil als je boven op het water kijkt of in het water kan kijken. Zo mooi! We zwommen tussen de rotsen door op de plek waar de Amerikaanse plaat en de Europese plaat jaarlijks 2 cm verschuiven van elkaar. Het was ontzettend gaaf om te doen! Gelukkig is alles droog gebleven (op je hoofd en handen na, maar dit hoort). Aan het einde mochten we vanaf een rots het water in springen, als we wilden mocht dit zelfs zonder kapje en handschoenen. Nou ik spring toch liever met, aangezien het water 0-2 graden is. Na het snorkelen moesten de pakken nog uit. Nou dit was nog een grotere klus dan het aantrekken. Onze handen waren zo koud dat je weinig kracht kon zetten, 3 man moesten trekken aan 1 pak om het uit te krijgen. Het was echt een komisch gezicht! Dit is een ervaring die ik nooit meer zal vergeten, het was zo gaaf!

Gisteren avond (zaterdag avond) heeft Evelien een IJslands feestje gegeven, was heel gezellig! Daarna zijn we nog even 'downtown' gegaan (naar de bar en clubs) om het gezellig af te sluiten!

Vandaag (zondag) is Evelien echt jarig en haar ouders komen zo meteen om een taartje te komen eten en vanavond gaan we lekker uit eten :) En natuurlijk zondag: wasdag. ;)

De foto's zijn bijgevoegd, de foto's van het snorkelen volgen nog, want ik heb niet zo'n luxe camera dat ik deze mee kan nemen in het water. Maar de organisatie heeft alle foto's gekocht die zijn gemaakt door de snorkel instructeurs en die volgen dus nog :)

P.s. Jannet bedankt voor je kaartje!

  • 26 Februari 2014 - 09:27

    Nina:

    Gooooooodmorning! =)

    Mijn winterslaap voorbij en nu zit ik hier fris en fruitig een berichtje te typen.....
    Oke, fris mag je er nog even bij denken... spring zo onder de douche haha ;)
    Maar wakker worden met het lezen van deze avonturen vind ik heel leuk!

    Je had natuurlijk al verteld over je mooie snorkelpak, maar nu ik je op de foto zo zie met dat pak aan, kan ik me er helemaal iets bij voorstellen! Je klinkt super enthousiast! Leuk! Het lijkt mij ook echt heel gaaf!!!

    En die grotten en Perlan zijn net als op google hahahaha! Weet je nog dat Fatje dat zei....geen foto's maken, alles staat op google? haha of zei iemand anders dat doen? Maar nee hoor grapje, als je ze zelf maakt kun je er veel meer waarde aan hechten ;) alleen ik had het toen opgezocht op google toen je vertelde dat je dat ging doen......ik was natuurlijk weer te nieuwsgierig!

    De foto's zijn heel leuk om te zien, zeker die van jou in de stylische pakjes hihi, en natuurlijk was het verhaal ook weer leuk om te lezen!

    Vandaag komt het nieuwe bezoek! Geniet ervan en maak er een mooie tijd van samen!
    Veel liefs, Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 13780

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: