Week 10 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 10

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Maart 2014 | IJsland, Reykjavik

En we zitten alweer op de helft, nog maar 10,5 weken te gaan en we vertrekken alweer naar Nederland. Mijn volgende cijfer is ook weer binnen gekomen deze week, een.... 10 :) Nou het kan niet beter! Zoals papa zei: je kunt beter je studie daar af ronden!

Afgelopen maandag was Stefan hier nog. We hebben een auto gehuurd samen met Evelien en zijn naar Hveragerdi gereden. Dit is een plaatsje 45 km van Reykjavik vandaan. We zijn hier de bergen in gegaan. We moesten eerst 1,5 uur wandelen in de bergen voordat we bij de hot river kwamen. Dit is een warme rivier waar je in kan zwemmen. Of nou ja zwemmen is een groot woord, je kunt erin zitten. We hadden onze bikini al onder de kleding aan en hebben ons snel uitgekleed en zijn erin gegaan. Het was heerlijk warm, zo'n 39 graden. Na een uurtje relaxen zijn we eruit gegaan en hebben we ons zo snel mogelijk proberen aan te kleden. Want de rivier is wel warm maar als je op gaat staan krijg je het toch behoorlijk koud als je in je bikini staat en nat bent. Toen we ons allemaal weer aan hadden gekleed zijn we weer terug gelopen en naar huis gereden. S'avonds zijn we lekker uit eten geweest als afsluiting.

Dinsdag ochtend is Stefan weer vroeg vertrokken naar Nederland. Zelf heb ik weinig gedaan die dag op de was en het huishouden na.

Woensdag gingen we met school naar de sea shore. Dat is zo'n 20 minuutjes lopen van ons vandaan. Daar moesten we in groepjes alle soorten planten en dieren die we konden vinden verzamelen in een emmer en een potje. Nou zo gezegd zo gedaan. We hebben zelfs een zeester en een krab gevonden! Na een uur zoeken in de sneeuw zijn we met onze vondst naar school gegaan. Hier moesten we alle namen van de planten en dieren op zoeken in het Latijns en het Engels. Na die tijd heeft de docent de planten en dieren weer teruggebracht naar de zee.

Donderdag en vrijdag heb ik gewerkt aan verslagen voor school. Wel zijn we donderdag avond naar een gratig film geweest met een paar meiden. Dit was een franse drama film waarbij je veel moest nadenken. Het was erg gezellig!

Gisteren (zaterdag) zijn Evelien en ik een middagje gaan winkelen in Kringlan. Leuk en gezellig! S'avonds hadden we een verjaardag van het Finse meisje Noora en hebben we women's day gevierd.

Vandaag (zondag) wordt het een rustig dagje. Even sporten, de was doen, blog schrijven en natuurlijk breien! Brei update: bijna klaar! Ja, dat hadden jullie niet gedacht hé.. :)

De foto's zijn bijgevoegd, tot volgende week!

• 10 Maart 2014 - 11:52

Nina:

Halihalllooooooooooooooo :)

Letterlijk: TOT VOLGENDEEEEEE WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEK!
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa heb ZOVEEL ZINNNNN!!!!
    Dan zien we elkaar weer na veel te lange tijd, eindelijk jullie avontuur 'een klein beetje' meemaken!

Jullie hebben weer een leuke week gehad zo te horen! Nog leuke dingn geshopt? Zoja, foto's via de app? hihi

Wij gaan even enquetes aanpassen....nog even een weekje wat doen...en jaja....
    DAN KOMEN DE PINGUINS ERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!
    Oefen nog maar even goed...want volgende week dansen we samen, deal?

'De pas, de pas, doeeeeeeeeeeeeeee de pinguinpas' lalalaaaaaaaa

Succes today :)
    Veel liefs xxxxxxxxxx

• 11 Maart 2014 - 13:11

Aniek:

Haaaaaaai Ier :D :D

Jaaaa ik heb een beetje vertraging opgelopen met reageren maar ik ben er weer bij hoor :) Ohhh die hot rivers, ik heb de foto's al zo vaak gezien, maar het blijft toch supermooi. Helemaal omdat die sneeuw er zo mooi naast ligt.
    Nina en ik zijn het er over eens: we willen wel sneeuw in het verre koude ijslandddd :D

Hier was het afgelopen weekend suuuuuperlekker weer ;) Echt gewoon twintig graden. Dat was natuurlijk heel fijn en alle terrasjes stroomden weer vol! Maaaaarrrrr tochhhhh willen wij nog wel even sneeuw zien daar in pinguinland!!!!
    Hoort er toch een beetje bij. Hoewel ik het totaal niet erg vind dat de sneeuw dit jaar met een grote boog om Nederland heen is gesjoeeeefd :)

Hahahaha die diertjes zoeken. ik zie jullie zo staan. Dikke biologen van de pabo hahaa! Mooi gezicht! Schepje, emmertje, visjetje! En dan WOOOWWWW EEN KRAB! Vet leuk :D

En ja. Ik wil ook graag een foto van de geshopte spullen! Weer een sjaal gekocht hihi (A) Of ben je om en ga je voortaan alleen maar sjaals breien? Je bent wel al veeeeet ver me je sjaal joh! Doe ik je niet na hoor hahaha.

NOG EEN WEEK :D :D :D
    Over precies een week zitten we denk ik al in het vliegtuigggg offfff anders zeker of Schiphol aan het wachten tot we erin kunnen!

WHAAAAHHHHH ZOOOOOOVEEEEEEEEEEEEL ZIN IN :D :D :D
    *ja, nu overheerst toch weer het gevoel van het gemis van de hyves smiley*

Oke. Wij gaan weer aan het werk!

CIAAAAOOOO en tot volgende week :D

Liefssss
    Annie