Week 13 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 13 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 13

Blijf op de hoogte en volg Iris

30 Maart 2014 | IJsland, Reykjavik

Daar ben ik weer! De tijd vliegt, er is al weer een week voorbij.

Afgelopen maandag waren Aniek, Nina en Sven er nog. We hadden vanuit een school een trip op de planning staan langs verschillend plaatsen: Kleifarvatn, Seltún, Stóra-Eldborg, Selvogur en Raufarhólshellir. Nou voordat we überhaupt in de bus zaten waren we al zeik en zeik nat. Het heeft de hele dag geregend en we waren allemaal doorweekt aan het einde van de trip. Het was wel echt heel gaaf, we zijn eerst gestopt bij geothermisch gebied. Daarna zijn we door een vulkanisch gebied gereden. We zijn niet de bus uitgegaan gezien het weer. Daarna zijn we gestopt bij de kust en het rijkste kerkje van IJsland. Een heel bijzonder kerkje met kleuren die je niet snel in een kerk aan zult treffen. Daarna zijn we doorgereden naar een grot. Ongeacht de mooie plaatsen was ik blij dat ik weer thuis was en lekker kon douchen :). S'avonds zijn we lekker uit eten geweest als afscheidsdiner.

Dinsdagochtend om half 5 stond het busje klaar voor de deur om Nina, Aniek en Sven op te halen. Hé eindelijk rust, haha. Nee dat is een grapje hoor, het was een hele gezellige week met ze! En we missen de aanwezigheid nu wel. Dinsdag middag hebben we weer een college gevolgd op de universiteit.

Woensdag was een rustige dag, het regende weer de hele dag en we hadden een college op school. Dit was de laatste college voor het deel cultuur van de module Icelandic nature and cultural legacy. Er staan nog wel hele leuke tripjes op de planning voor die module :).

Donderdag was het eindelijk droog na drie dagen alleen maar regen. Ik heb geprobeerd om met school bezig te gaan en ben even door de winkelstraat heen gaan lopen. Ik heb een souvenirtje voor mij zelf gekocht, een ring (mede mogelijk gemaakt door opa en oma ten veen, dankjewel!) Handgemaakt door een IJslands mannetje die hier een eigen sieraden winkel heeft. De ring moet het zwarte strand voorstellen, ben er heel blij mee!

Vrijdag was ook een rustig dagje, weer voor school bezig geweest en in de middag even boodschappen gedaan. S'avonds waren we uitgenodigd om bij Sanne en Shanna wat te drinken. Dit was wel even gezellig :).

Gisteren (zaterdag) heb ik voor het eerst sushi gegeten met een paar meiden. Nou dit was voor mij 1 keer en nooit weer, haha. Het avontuur is boven het toilet geëindigd, aangezien ik iets heb gegeten met noten erin. Ondanks dat was het wel heel gezellig.

Vandaag (zondag) is het weer zoals gewoonlijk, wasdag en blog schrijf dag. Vanavond gaan we pannenkoeken pakken bij Sanne en Shanna, erg lekker dus :)

Voor morgen staat er weer een trip vanuit school op de planning, een wandeling rond een vulkaan. Dus ben benieuwd!

Tot volgende week!

  • 31 Maart 2014 - 21:59

    Nina:

    HET WAS GEWELDIG!!!! Denk nog steeds met een MEGA SMILE :) op mijn gezicht terug aan de ontzettend leuke week die we bij jullie gehad hebben! Super super super leuk om jullie weer gezien te hebben.....nog maar een kleine twee maandjes en dan mogen we jullie hier weer ontvangen!:):):) geniet van de gezelligheid en de prachtige omgeving! Ik mis nog steeds de GOEDEMORGEN 's ochtends, als ik mij weer omdraai in mijn bedje.......maar als we terug zijn...halen we alles in.....zelf een pyjamaparty hahaha!;)

    Pannenkoeken, jammm..... het is nu tien uur 's avonds... maar ik begin spontaan trek te krijgen! haha
    Beter dan die sushi in ieder geval:p dat moet je maar niet meer eten!

    We sturen wel even wat zonneschijn en warmte jullie kant op! :)

    Veel liefs, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 13783

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: