Week 15 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 15 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 15

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 April 2014 | IJsland, Reykjavik

Daar ben ik weer! Nu het einde in zicht is gaat de tijd hier echt heel snel. Nog 5,5 week en we zijn alweer thuis. Dus nog even genieten!

Afgelopen maandag hadden we de laatste les van de module, icelandic nature and cultural. Helemaal niet erg haha. De lessen waren altijd erg interessant ahum, heb me altijd wel kunnen vermaken met het breien in de klas. Gelukkig hebben we nog wel een trip vanuit deze module op de planning staan.

Dinsdag hebben we een gastcollege gehad van een Finse lerares. Dit ging over leer autonomie en leer strategieën bij het leren van een tweede taal. Erg interessant en leuk om naar te luisteren. Verder heb ik dinsdag gewerkt aan het laatste verslag vanuit hier en dit geld ook voor woensdag. Heb ook feedback ontvangen op mijn onderzoek verslag, en een 7 gekregen voor mijn kladversie :) Dus het gaat al de goede kant op, hier en daar nog wat aanpassen en het onderzoekje is klaar.

Donderdag was de dag aangebroken dat ik samen met Sanne zou gaan whale watchen. De boot zou om 13.00 uur vertrekken vanuit de haven. S'ochtends zijn ze niet uitgevaren gezien het weer maar s'middag was het opgeklaard en was het een stuk beter weer. We hadden er ontzettend veel zin in en met veel enthousiasme ben ik de boot opgestapt. Van te voren hebben we een pilletje gekregen tegen zee ziek zijn. Nou die heeft bij mij niet geholpen! Ik heb me nog nooit zo zee ziek gevoeld. Het water was erg onrustig en er was veel deining. Na 2 uur boven op het dek te hebben gezeten, gelukkig wel lekker in het zonnetje, hebben we de hoop opgegeven. We hadden in al die tijd nog geen walvis of dolfijn gezien, zelfs het personeel had er nog weinig vertrouwen in dat we het zouden gaan zien. We zijn beneden gaan zitten en voor dat ik het wist hing ik boven het toilet. De deining werd steeds erger en ik kon geen poot meer verzetten op de boot. Heb het toilet voor de volgende 2 uur bezet gehouden, ik was enorm blij dat ik alleen had ontbeten voor die tijd. Op het moment dat ze omriepen dat we terug vaarden naar de haven was ik ontzettend blij. Na een half uurtje varen werd er ineens omgeroepen dat er dolfijnen naast de boot zwommen. Ik vond het erg jammer dat ik niet de kracht had om van het toilet af te komen en heb ze helaas niet zelf kunnen zien, maar heb wel foto's gezien gelukkig. Deze foto's heb ik toegevoegd maar zijn dus niet van mij. Ik baalde er enorm van. We hebben een nieuw ticket gekregen om gratis weer een keer opnieuw te gaan. Nou ik bedenk me nog wel even 10x voordat ik die boot weer op stap haha. Gelukkig was het gevoel al snel weer weg toen ik een voet aan land zette, maar ik was ontzettend blij dat ik na 4 uur die boot af mocht. S'avonds zijn we met Evelien erbij wat gaan eten bij de studentenbar en daarna hebben we de bus gepakt naar de kringlan. Er was een speciale kortingsavond met muziek en we konden overal gratis drankjes proeven :). Was erg gezellig!

Vrijdagmiddag ben ik voor een opdracht vanuit de pabo bezig geweest en ben ik nog even lekker door de winkelstraat heen gelopen voor wat souvenirtjes. S'avonds zijn we met 6 meiden uit eten geweest als afscheidsdiner voor Sanne, die gaat helaas a.s.. donderdag weer naar huis.

Gisteren (zaterdag) ben ik met Sanne naar smarallind het andere winkelcentrum geweest. Erg gezellig en hebben er ons de hele middag wel vermaakt. S'avonds hebben we wat gegeten bij de studentenbar met Shanna en haar zus en vriend die nu bij haar op bezoek zijn. Na het eten had Sanne ons uitgenodigd voor haar afscheidsfeestje en hebben we nog wat gedronken bij haar thuis met andere internationale studenten, erg gezellig! S'ochtends is Evelien vertrokken naar Akureyri (noorden van IJsland) dus heb het hele weekend het huisje voor me alleen.

Vandaag (zondag) is weer zoals gewoonlijk: wasdag. Ben even lekker wezen zwemmen en straks gaan we naar een IJslandse film kijken in de studentenbar, de regisseur is er ook aanwezig en zal er zijn praatje doen, we zullen het zien :).

De foto's zijn bijgevoegd en jullie raden nooit wat ik morgen ga doen, bird watchen. Nou heb er heel veel zin in haha. Denk niet dat ik meer ga zien dan eenden, zwanen en wat meeuwen, maar we zullen het zien!

Tot volgende week!

  • 16 April 2014 - 17:03

    Aniek:

    HAAAAAIIII IER :)

    Aaaahhh ik vind het zo knap van je! Nog maar 5 weken inmiddels en je moet die 5 weken inderdaad vooral zien als genieten. Ookal wil je natuurlijk ook wel weer naar huis.... je kunt nog 5 weken genieten in het mooie ijsland en ga zoveel mogelijk bekijken he!! Want joooo jullie hebben gewoon al zomervakantie. hahaha misschien had ik ook maar in ijsland moeten gaan studeren :P
    En natuurlijk komen in die 5 weken ook je ouders nog op bezoek! Dus nog genoeg te beleven!

    Wowwwiee een 7 voor je onderzoek! Netjes hoor! Wat is dat trouwens snel nagekeken. Je had het toch pas vorige week ingeleverd? Kunnen ze hier op de pabo nog een voorbeeld aan nemen. Maargoed, superknap. Maar je moet er dus nog iets aan veranderen en dan is het helemaal klaar? Superchill.

    Oh die foto's van het whalewatchen zijn trouwens wel vet mooi. Wel superjammer dat je het uiteindelijk niet in het echt hebt gezien omdat je in een ander hokje zat. Zielig voor je :( Nu maar hopen dat je het nieuwe kaartje nog kunt verkopen aan iemand anders...

    OEEHHH gratis? Gratis drankjes? In ijsland? :d Nou, daar moet je volop van profiteren! haaha! Leukleuk.

    En dan dat bird watchen. Hahaha. Ik mis een beetje het poppetje van whatsapp, van dat huilend lachende poppetje hahaha! Wat een bijzondere ervaring. Beetje domme ganzen spotten. Als je nou nog iets van puffins zag ofzo, maargoed. Heb je ook maar weer meegemaakt. Kun je weer van je bucket list afstrepen :P

    Nou ier, geniet er nog lekker van daar :D
    Je kunt het, je bent een TOPper!

    Liefsssssss
    Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 13789

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: