Week 9 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 9 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 9

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Maart 2014 | IJsland, Reykjavik

De tijd vliegt, we zitten hier nu al weer 2 maanden.. :)

Afgelopen maandag en dinsdag hebben we weinig beleefd en waren het gewone schooldagen. Woensdag daarentegen was een dag waar ik lang op heb zitten wachten, Stefan kwam namelijk aan in IJsland! :) Aan het einde van de middag was hij hier en hebben we een avond wandeling gemaakt.

Donderdag zijn we lekker Reykjavik in geweest. De toeristische plekjes laten zien en natuurlijk de universiteit. S'avonds hadden we met Emmi, Ellen en Evelien afgesproken om wat in de studentenbar te gaan eten en daarna naar de moviequiz te gaan. Helaas niet gewonnen, maar het was wel erg gezellig!

Vrijdag zijn we naar het winkelcentrum Kringlan geweest. Hier hebben we een middagje rond gelopen en na die tijd zijn we lekker uit eten geweest :). S'avonds kwamen Emmi en Sanne (ook uit nederland) wat bij ons drinken en daarna zijn we uit geweest. We hebben Stefan het IJslandse nachtleven laten zien. Het is hier in het weekend s'nachts net zo druk op straat als overdag. Echt onvoorstelbaar!

Zaterdag ochtend (gisteren) werden we al vroeg opgehaald door de bus, want we hadden de blue lagoon op de planning staan. Wat is dat heerlijk zeg! We deden er ongeveer 45 minuten over om er te komen. Daar aangekomen kregen we polsbandjes mee en werden onze wegen gescheiden haha. Want in IJsland heb je geen openbare omkleed ruimtes zoals in Nederland. De mannen en de vrouwen worden van elkaar gescheiden. Na het omkleden heb ik mijn ogen echt uitgekeken. Wauw wat is dit mooi natuurverschijnsel. Het water was ongeveer 38 tot 40 graden. Dus heerlijk warm! Rondom de blue lagoon hadden ze kisten staan waar modder in zit. Dit kun je op je gezicht smeren en reinigt je huid. Ook het water van de blue lagoon is goed voor je huid. We hebben ons lekker kunnen ontspannen daar en kwamen met een baby huidje terug :). Aan het einde van de middag werden we weer met het busje op gehaald. Erg goed geregeld hier trouwens! Bij thuiskomst zijn we meteen door gegaan naar het bier festival dat deze week gaande is. Het bier is hier 10 jaar verboden geweest in de cafés en om de legalisatie te vieren houden ze elk jaar rond 1 maart het bier festival. We zijn naar een hotel gegaan waar we verschillende bieren gratis mochten proeven. Niet helemaal mijn ding, maar Stefan heeft er van genoten haha. Daarna zijn we met Evelien wat gaan eten in de studenten bar en s'avonds lekker op tijd naar bed gegaan.

Vanochtend (zondag) zijn we lekker gaan brunchen bij laundromat. Na die tijd zijn we nog lekker door Reykjavik heen gelopen en heb ik het populaire IJslandse wol gehaald om mijn eigen sjaal te gaan breien. Ja, jullie lezen het goed haha! Morgen hebben we weer een leuk dagje voor de boeg, we hebben een auto gehuurd met Evelien en we zijn van plan om naar de hot rivers heen te rijden. Dit zijn rivieren van warm water waarin je kunt zwemmen. We zijn heel benieuwd!

De foto's zijn bijgevoegd en heb ook de foto's van het snorkelen ontvangen. Deze heb ik er ook bij gedaan ;)

  • 03 Maart 2014 - 22:45

    Aniek:

    Haaaaaai ier!!

    Oeffff ik zie dat ik al twee keer niet gereageerd heb op je verhalen. Wat ben ik een slechte vriendin zeg. Ik spreek je natuurlijk wel op whatsapp en eigenlijk weet ik altijd al wel wat jullie bezig houdt maar het blijft ontzettend leuk om de verhalen te lezen van jullie :) :)
    En vooral ook met die foto's erbij. Wauwwieee!
    Laten we zeggen dat ik heeeeeeeel blij ben dat we een vliegticket geboekt hebben naar het verre en koude maar vooral hele mooie ijsland!

    Maaaarrrr het meeste kom ik natuurlijk voor mijn lieve vriendinnetjes die ik inmiddels al twee maand niet gezien heb. Wowwww het gaat echt snel he :O maar dat betekent dat wij ook al snel komen yeaaah

    Super dat je zoveel leuke dingen hebt kunnen doen met stefan!
    Die blue lagoon is ook echt bijzonder zeg. En het doet wel zijn naam eer aan zeg. Oefff wat is dat mooi blauw. Ik ga de onderwatercamera meenemen!

    Oh en die foto's van het snorkelen zijn ook al.zo leuk! Ik vind gewoon alles heel leuk en mooi haha. Maar datssnorkelen, althans die plek, was geloof ik ook in wie is de mol toen. Wat supermooi zeg.
    Maar als ik er naar kijk... brrrr 0-2 graden is echt heeeel koud joh!

    En je sjaal! Dat wordt vast je nieuwe lievelingssjaal haha. Wel af en toe een update sturen hoe het er mee staat he :D

    Geniet nog even van je allerlaatste avondje met stefan. Hoewel, wanneer je dit leest is hij waarschijnlijk alweer weg maar oke.

    Heel veel liefs!
    Annie

  • 03 Maart 2014 - 23:45

    Nina:

    Alohaaaaaaaaa, een zonnige groet vanuit Nederland! Hier is het tenslotte iets warmer, al is de zon op het moment ver te zoeken hahaha!

    Fantastische foto's weer! Wat een uitzicht onder water zeg! En moest nog even terug denken aan je verhaal over dat aan- en uittrek verhaal van het pak:p

    Zijn de plannen gewijzigd?:p Je wilde toch een trui maken? of ga je eerst oefenen met een sjaal? of wordt dat gewoon mijn verjaardagscadeau? hahahhaa.....moet je wel opschieten hoor....want jaja....over 2 weken en 1 dag zijn we er......IJSLAND! Jaaaaaaaaaa heb er zin in :) maar grapje natuurlijk! Super leuk dat jullie dat gaan doen! Mooie bezigheid en een leuk aandenken aan Ijslandse kou ;)

    Geniet van de laatste avond met Stefan in Ijsland! Zo te horen hebben jullie een mooie week gehad! :)

    Ennnuhhhh volgend jaar vieren we carnaval samen! Deal? Jaaaaaaaa DEAL! hihi

    Tot SNELLLLLLLL!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 13806

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: