Week 14 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 14 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 14

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 April 2014 | IJsland, Reykjavik

De tijd vliegt, nog 1 verslag en het school werk zit er op. Nog een aantal lessen en dan hebben we al vakantie. Vakantie? Ja vakantie, aangezien we geen toetsen/examens hebben eindigt school voor ons al midden april. We hebben straks een hele maand om IJsland nog verder te verkennen :)

Afgelopen maandag zijn we met school naar een vulkaan krater geweest, Búrfell. We hadden er lekker weer bij en dat zorgde voor een mooie trip. We zijn met de bus vertrokken vanuit school. Na een half uurtje rijden kwamen aan in het gebied. We moesten zo'n 1,5 uur lopen voordat we bij de krater aankwamen. Onderweg zijn we een aantal keer gestopt, we hebben namelijk de weg gelopen waar de lava heeft gevloeid. Dit kon je goed zien aan de lava stenen. Eenmaal aangekomen bij de krater hadden we een super mooi uitzicht! In de verte konden we zelfs Reykjavik zien. Na een uitleg over de vulkaan krater zijn we weer terug gelopen naar de bus, deze keer een kortere route. Na de trip hebben we een IJsje gehaald om onszelf te trakteren :)

Dinsdag heb ik hard gewerkt aan mijn onderzoek. Ik moest een kladversie ervan inleveren en het is me gelukt! Het gaat over tweede taalverwerving en of muziek daarbij een rol kan spelen. Ben heel benieuwd naar de feedback erop, hopelijk is het goed en hoef ik er weinig aan te veranderen.

Woensdag ging de trip naar Gljúfrasteinn, helaas helaas. Deze is verplaatst en halen we een andere keer in. Donderdag was ik weer een dagje vrij en ben ik naar de Kringlan geweest om even lekker te winkelen, voor zo ver dat hier lukt met de prijzen. S'avonds waren we te lui om te koken en hebben we besloten om bij de studentenbar te gaan eten met Sanne en Shanna. Erg gezellig en lekker! Er was ook de halve finale van karaoke dus we hebben ons kostelijk vermaakt :)

Vrijdag hebben we gewerkt aan ons ena laatste verslag die we in groepen moesten doen. Over animal welfare, erg interessant.... Gisteren (zaterdag) zijn we naar de vlooienmarkt geweest die op de universiteit gehouden werd, leuk om even over heen gelopen te zijn. Ook hebben we een cadeautje gekocht voor Shanna's verjaardag waar we s'avonds een feestje van hadden in een cafétje. Bomvol maar erg gezellig!

Vandaag (zondag) heb ik een rustig dagje, bezig met mijn laatste verslag en natuurlijk zondag; wasdag. Aankomende week ga ik hopelijk walvissen spotten op de boot, heb er nu al zin in!

Tot volgende week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13809

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: