week 6 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

week 6

Blijf op de hoogte en volg Iris

09 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Vorige week mijn eerste assignment ingeleverd en jullie raden nooit wat voor een cijfer ik heb gekregen...... een 9 :) Dus dat begint al goed!

Maandag zouden we naar de Perla vanuit de module; Iclenadic nature and cultural legacy, dit ging helaas niet door. En ja wat moet je dan op je vrije dag, dus we zijn maar in de bus gestapt op zoek naar een sport outlet aangezien Evelien graag een broek wilde hebben. Na lang zoeken helaas niet gevonden en toen zijn we maar naar het winkelcentrum gegaan. Lekker geneusd tussen alle kleding en gelukkig heeft ze daar ook haar broek gevonden.

Dinsdag en woensdag waren weer gewone schooldagen, niks bijzonders gebeurd. Saai he? Tja, bij ons is het ook niet altijd even spectaculair en gaat het schoolleven ook gewoon door :)

Donderdag avond was de opening van het winterfestival, dit werd geopend door de burgemeester in de beeldentuin, dit is bij ons voor de deur en het leek ons wel leuk om even te gaan kijken. Natuurlijk verstonden we er niks van, haha. Maar het was wel leuk om even te gaan kijken. De tuin was volledig verlicht en door de stad heen waren er verschillende objecten verlicht. Na afloop van het praatje zijn we de meute maar achterna gelopen en hebben we de 'verlichte' route door de stad heen gelopen. Dit was wel leuk en indrukwekkend om te zien.

Vrijdagavond hebben wij het NOORDERLICHT gezien! We zaten in een bar en ineens kwam iemand binnen die zei dat het noorderlicht te zien was buiten. Dus wij zo snel mogelijk, zoals echte toeristen, naar buiten. En wauw wat bijzonder om te zien, het was niet zo heel erg sterk en daardoor heb ik ook geen foto's kunnen maken. Mijn camera pakte het niet, maar die van Janina die bij ons was gelukkig wel. Het is heel indrukwekkend, af en toe is het wat sterker dan de andere keer en langzaam trok het weg na 5 minuten. Maar we kunnen nu wel zeggen dat we het hebben gezien!

Zaterdag hebben we niet zo veel gedaan, eerst lekker uitgeslapen natuurlijk en daarna ben ik even door de winkelstraat heen gaan lopen. Het is hier het hele weekend al super lekker weer! Na lang wachten eindelijk de zon weer even gezien! En vanochtend (zondag) hebben we lekker gebruncht met Emmi, Noora, Shanna, Sanne en Janina. Super lekker en gezellig! En natuurlijk; zondag wasdag!

Voor aankomende week zijn er al weer leuke dingen gepland, dinsdag gaan we de lavagrotten in en a.s. woensdag ga ik op bezoek in een basisschool. Ben heel erg benieuwd!

P.s. er zijn nog wat foto's toegevoegd van vorige week en het paardrijden, na lang wachten heb ik ze gekregen :)

• 10 Februari 2014 - 14:45

Aniek:

Haaaaai Iertje :)

Waaaaaaauw wat een geweldige student! Een negen! Oef goed beziggg! :) Op naar de volgende 9 zou ik zeggen haha!
    Wel leuk trouwens zo'n lichtfestival, vooral omdat het daar altijd zo donker is haha, toch nog wat licht in de duisternis. Wel leuk dat je dat kunt meemaken en een keer kunt kijken of er wat leuks te doen is. En HOE VET is het dat je gewoon het noorderlicht hebt gezien! Op de foto kun je het niet echt goed zien, maar toch zie je wel een beetje die groene gloed, gaaf joh!!
    Hopelijk kunnen jullie het nog een keer zien als jullie naar die grotten toegaan. Woeeehh die grotten hebben Nina en ik even opgezocht op google, maar dat ziet er cool uit zeg! :D
    En ook superleuk dat je naar een basisschool gaat! Ik ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat. Ga je daar zelf op eigen houtje naartoe of ga je daar met een van je colleges naartoe?

Hahaha mooie pakjes trouwens. Op die foto op je facebook kon je al wel zien dat het oranje was maar nu je het geheel ziet is het net zo'n pakje alsof je met pech langs de weg staat en wacht op de wegenwacht haha!
    Maar opzich wel chill natuurlijk dat je die aan kon, zodat je niet compleet onderkoeld raakt!

Okeeeee ik ga weer aan het "werk" hier hahaha

Liefssssss Aniek