Week 5 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Iris

02 Februari 2014 | IJsland, Reykjavik

Wauw we zitten hier nu 1 maand en dat te bedenken dat we er nu nog maar 3,5 maanden zitten. De tijd gaat hier zo snel! Deze week was weer een normale schoolweek en heb zelfs mijn eerste assignment ingeleverd. Ben heel benieuwd wat voor een cijfer ik er voor krijg!

Maandag, dinsdag en woensdag verliepen als gewone schooldagen. Donderdags ben ik altijd vrij, deze keer ben ik weer naar het grote winkelcentrum: kringlan geweest om dove deo te halen. Aangezien ze dat hier in de supermarkten bij ons in de buurt niet verkopen, alleen de jongens variant. Dus als alternatief heb ik deze gehaald in het begin van de week, dus ik rook de hele week naar een jongen haha. S’avonds zijn we met een aantal meiden naar labowsky pub geweest. Hier is elke donderdag avond een movie quiz en wij dachten dat we wel kans maakten. Nou niet dus haha, volgens mij zijn we ergens als laatste beland. Maar goed het was erg gezellig!

Vrijdag had ik weer school en na school ben ik even thee gaan drinken in een koffie huisje. Die hier overigens altijd vol zijn en heel gezellig. S’avonds zijn Evelien en ik naar Shanna gegaan die woont hier om de hoek en komt ook uit Nederland. Aangezien we voor zaterdag in de planning hadden staan om de Golden circle te rijden leek het ons wel handig om even de route uit te stippelen :).

Zaterdag/gisteren was het dus zover, we hadden 2 auto’s gehuurd en waren met 8 man. De eerste stop was bij het nationaal park, de tweede stop bij de watervallen: Gulfoss. Hier komen 2 watervallen bij elkaar. Dit was erg mooi om te zien! Overigens waaide het er heel hard, je kon zelfs leunen op de wind. De derde stop was bij de Geysir. Dit is een kleine en een grote geiser. Het is erg bijzonder om te zien hoe deze werken. Het zijn geisers die om de 5-10 minuten een keer een eruptie hebben. Iedereen staat er dan ook met het fototoestel in de aanslag in de hoop dat ze op het juiste moment een foto kunnen maken haha. Nou het is mij ook gelukt :). De vierde en laatste stop zou de vulkaan krater zijn. Deze afslag hebben we helaas gemist.. We zijn nog even terug gereden maar konden het nergens vinden. Het werd ook al donker en het leek ons beter om terug te gaan. In totaal zijn we van half 11 tot 6 uur weg geweest. Als afsluiter zijn we met z’n allen uit eten geweest bij een indiaan. Erg lekker en gezellig!

Vandaag/zondag hebben we natuurlijk zoals elke zondag: wasdag. Daarnaast zijn we ook nog naar de vlooienmarkt geweest, dit is een overdekte vlooienmarkt naast de haven. Het was er erg druk. Leuk om even over heen gelopen te zijn.

Foto's zijn bijgevoegd en tot volgende week ;)!

  • 03 Februari 2014 - 09:04

    Nina:

    Hæ, góðan dag, halló, góðan daginn, hæ hæ .......

    Net hoe je het zelf hebben wilt hahha! In ieder geval, een goedemorgen vanuit een lenteachtig Hengelo-o-o-o-o-o-o..... het zonnetje schijnt in mijn kamer....en dan best raar te bedenken dat het bij jullie zo koud is! Nja.... was moet ik zeggen....aangezien er geen sneeuw meer ligt ;)

    Wat een prachtige foto's zeg!! Je hebt wel geluk gehad om de foto's op het goede moment te kunnen schieten :) als ik zo je verhaal lees en de foto's zie begint het echt wel te kriebelen om daar ook die mooie natuurverschijnselen te kunnen zien! Super om te horen dat jullie het daar zo leuk hebben en dat de mensen daar ook erg gezellig zijn! :)

    Maak er vandaag weer een gezellige dag van....en gangi þér vel op school :)

    Vee liefs

  • 03 Februari 2014 - 15:08

    Aniek:

    Haaaaai Ier!

    Wauw. Wauw. Wauwwwwwwwwwww
    Ik vind het zo vet om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    En die foto's van die geiser zijn vetttttt! Best een bijzonder verschijnsel toch dat dat zo uit het niets omhoog schiet. En is dat dan een seconde omhoog of wel langer?
    Wat gaaf ook dat jullie zelf auto's hebben gehuurd om dat te bekijken.

    En dan las ik in Eefs blog dat jullie ook nog vandaag een spannende trip hebben.
    Lekker blijven genieten iertjeeee

    En echt hè, al weer een maand. Whoesjj ik kan me niet voorstellen dat het echt al een maand geleden is dat we op Schiphol stonden te zwaaien.

    Ik vind het super om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben

    Liefssssss Aniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 13801

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: