Eerste ontmoeting met de klasgenootjes en dag 8/9 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Eerste ontmoeting met de klasgenootjes en dag 8/9 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Eerste ontmoeting met de klasgenootjes en dag 8/9

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Afgelopen donderdag hebben we eindelijk onze klasgenootjes leren kennen. Het is een groep van ongeveer 16 studenten. Uit Finland, Spanje, Oostenrijk, Belgie en er waren ook nog 2 andere Nederlandse meisjes uit Utrecht :) Het is een leuke groep! Nadat we de klasgenootjes hebben leren kennen kregen we een introductie op de modules die aangeboden worden. Wij moeten drie modules kiezen. En na lang twijfelen ben ik eruit!

Na de introductie op de universiteit zijn we langs de huisbaas geweest om ons huur contract te tekenen, we zijn goedgekeurd als huurders en mogen blijven :).

Vrijdag hadden we weer een dagje vrij en toen zijn we naar het hoofdgebouw van de universiteit geweest om een ESN kaart te kopen. Dit is een studenten kaart waarmee we kortingen krijgen en naar de feestjes kunnen die ze organiseren. S'avonds zijn we lekker uit eten geweest met onze 'mentor' dit is een meisje dat hier in IJsland woont en ook studeert aan de universiteit, het is de bedoeling dat ze ons de weg hier wijst en helpt als dit nodig is. Ze heeft ons 2 om te begeleiden maar ook een Fins meisje die ook bij ons in de klas zit. We zijn bij een eetcafe wat gaan eten, het was super lekker en heel gezellig! Na die tijd heeft ze ons meegenomen naar haar studentenhuis, hier waren meerdere studenten die studeren aan de universiteit. Nadat we daar wat hebben gedronken zijn we met z'n allen 'downtown' gegaan. Zo noemen ze dat hier als ze de 'stad' in gaan. We waren van te voren heel nieuwsgierig hoe dat hier zou zijn, maar we moeten er even aan wennen denk ik. De muziek hier is niet zoals wij dat hebben in een club of discotheek, het is een soort van old school music met een lichtelijke methal. En alle IJslanders gaan helemaal los op deze muziek, heel bijzonder. Evelien en ik stonden echt met open mond te kijken, haha. We zijn naar 4 verschillende clubs geweest en elke keer zeiden ze dat in de club waar we op dat moment naar toe gingen de muziek beter is. Haha maar schijn bedriegt, voor hun misschien wel maar voor ons werd het alleen maar erger, haha. Dus we hebben een hele bijzondere avond gehad en moeten echt even aan het nachtleven wennen hier. Maar het weerhoud ons niet, want we hebben een hele gezellige avond gehad! De IJslanders zijn heel toegankelijk en willen graag weten wie je bent en wat je hier doet.

Vandaag (zaterdag) hebben we eerst lekker uitgeslapen (want we waren pas om 5 uur thuis vannacht) daarna zijn we naar het penis museum geweest. Nou wij hebben nog nooit zoveel penissen gezien op 1 dag, haha! De penissen waren voornamelijk van walrussen en walvissen, het waren er 280 waaronder 1 menselijke penis. Het was echt heel hilarisch, maar niet echt spectaculair. De foto's zijn bijgevoegd.

Maandag begint het echte school leven voor ons hier en hebben we onze eerste colleges, we zijn benieuwd!

• 11 Januari 2014 - 21:52

Rogier:

heeey iris

mooi om te horen dat het je bevalt daar .
    en veel sucses met de studie, en maak er wat moois van
    gr rogier

• 12 Januari 2014 - 12:13

Nina:

Hahaha dat penismuseum, mooi verhaal:p

Zo te horen hebben jullie weer hele gezellige dagen gehad!
    En ja.......misschien kan je over een tijd niet meer zonder die muziek;)
    Nemen jullie het een keer op met je mobiel? en dan later naar ons versturen?
    Ben heel benieuwd namelijk hihi!

Geniet nog van het weekend! En morgen........ succes!
    Veel liefs

• 12 Januari 2014 - 19:35

Aniek:

Hahahaha dat museum! Ik had het natuurlijk al op facebook gezien maar ik ben benieuwd haha hilarish!
    En dan het uitgaan haha! Wel een hele andere cultuur dus dan hier in Nederland. Het is wel leuk dat alles wat ik lees van jullie waarschijnlijk ook ga meemaken :) :)
    Dus leid ons maar mooi rond in het uitgaansleven. Tegen die tijd weten jullie niet anders dan die muziek!
    Morgen beginnen de modules?
    Heel veel plezier en succes!
    Liefsss

• 18 Januari 2014 - 10:36

Jannet:

Hoi Iris,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Als het kon ging ik een liedje voor jou zingen maar mijn geluid is niet zo best. Ha,ha. Ik wens je heel veel plezier vandaag met alles wat je gaat doen en hopelijk smaakt de taart daar net zo lekker als hier. Succes met school en geniet van de leuke muziek daar!!!
    Heel veel groetjes van Jannet

• 18 Januari 2014 - 13:15

Esther Sentker:

Hallo jarige Iris,
    Van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Wel kaal hoor dat we niet even bij je langs kunnen komen om je persoonlijk te feliciteren. Daarom maar op deze manier. Wij wensen je in ieder geval een gezellige dag toe met je vriendinnen/klasgenoten daar. En wij drinken er hier wel eentje op je.
    Groetjes van de hele familie Sentker

• 18 Januari 2014 - 14:12

Papa Mama Bart En Tijmen:

Hoi Iris van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Weer een mijlpijl in je leven en geen tiener meer!!
    Een hele fijne dag daar we eten hier in Nederland wel een taartje en gaan op de proosten. Gelukkig is je kado op tijd gearriveerd met de post. Vanavond skypen en gaan we voor je zingen en mag jij je kado openmaken.
    Heel veel groetjes en dikke kus van ons.
    papa - mama - bart en tijmen

• 18 Januari 2014 - 17:40

Annemarie:

Hallo Iris,

Van harte gefeliciteerd met je 20ste verjaardag.
    Leuk dat we kunnen lezen wat jij zoal in IJsland beleeft.
    Maak er nog een gezellige avond van.
    Wij drinken er nog wel een op!

Liefs van de buren