De eerste schooldag en weer 2 vrije dagen - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu De eerste schooldag en weer 2 vrije dagen - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

De eerste schooldag en weer 2 vrije dagen

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Afgelopen maandag was het dan zover, ten minste dat dachten we, de eerste school dag! Nou dit stelde dus niet echt wat voor, we moesten naar het hoofdgebouw van de universiteit en werden verwacht in een grote collegezaal. Er zaten zo ongeveer 120 internationale studenten. We kregen en welkomst praatje en een heleboel informatie over de gang van zaken op de universiteit. Na een uur stonden we alweer buiten.. A.s. donderdag hoeven we pas weer naar school en dan moeten we naar het gebouw waar we onze modules kunnen volgens (school of education), hopelijk leren we dan onze klasgenoten kennen en de school.

Aangezien we donderdag pas naar school hoeven zijn we dus weer 2 dagen vrij. Om de tijd te doden zijn wij gisteren naar de Kringlan geweest, dit is een groot winkelcentrum met allerlei bekende winkels zoals de Zara en de vero moda, maar ook andere onbekende winkels. De prijzen zijn wel wat duurder dan in Nederland, dus echt shoppen zat er niet in voor ons. Maar het was wel heel erg gezellig en leuk om even te neuzen in de winkels. We kunnen nog steeds niet wennen aan het IJslandse geld en moeten bij elke prijs het bedrag omrekenen..

Vandaag hebben we eerst weer lekker uitgeslapen, vervolgens wilden we op zoek naar café Amsterdam hier in de buurt, maar na lang zoeken hebben we het niet kunnen vinden. De routebeschrijving stuurde ons naar een straat waar het niet zat.. Dus zijn we maar even langs de haven van Reykjavik gelopen. Er lagen hele grote boten en ook het schip van de IJslandse marine (hebben we ons laten vertellen). Om toch een beetje het gevoel te hebben dat we thuis zijn hebben we zonet pannenkoeken gebakken :) Deze smaakten net iets anders dan thuis, maar wel lekker!

We zijn heel erg benieuwd wat morgen ons gaat brengen op school, en hebben er heel veel zin in!

Foto's zijn bijgevoegd :)

• 08 Januari 2014 - 20:24

Aniek:

Haaaaai ier :D

Super om te lezen dat jullie het nog steeds zo leuk hebben :)
    En misschien is het ook maar goed dat je niet te veel kunt shoppen haha anders moet je straks nog een derde koffer aanschaffen om al je spullen te vervoeren hahaha!
    Ik ben heuuuul benieuwd hoe het morgen zal zijn op de universiteit.
    Hopelijk maken jullie dan iets meer mee!
    Ik ben benieuwd naar al jullie verhalen dus schrijf maar lekker veel! Superleuk om te lezen!

Liefsssss

• 08 Januari 2014 - 23:00

Nina:

Ik zie pannenkoeken.......................lekkerrrrrrr!!:)
    En wat een supermodern winkelcentrum om te zien zeg!
    Dat plaatje van de haven met daarachter die ijsberg is trouwens ook erg mooi om te zien...
    Je hoort het.....ik wordt enthousiast van je verhalen en foto's!

Waaaaaaaaaaaaa ik ben de hele middag (en avond) al vet enthousiast trouwens!
    Tickets zijn geboekttt......jullie opzoeken daar! SUPERLEEEEEEEUK!

Hopelijk meer te beleven morgen! Maak er weer een mooie dag van...
    maar voor nu..... slaap lekker xxx

• 10 Januari 2014 - 17:44

Ellen Olthof:

Dames!
    Wat een geweldige verhalen. Vooral de titel 'Eerste schooldag en weer 2 dagen vrij' sprak me aan.
    Gelukkig is het nog niet zo koud, dan kunnen jullie nog goed wennen! Het klinkt allemaal mooi dus wat dat betreft, good job and well done! Is de IJslandse taal al iets? Bestaat er eigenlijk zoiets als 'ik spreek ijslands?'. Jullie zijn de kenners! Haha.
    Veel plezier meiden!
    Liefs Ellen.

• 11 Januari 2014 - 09:13

Stefan:

Zo'n IJsland blok van IJsland is veel makkelijker via Facebook als je dat maakt.