Week 4 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Iris Keuler - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Januari 2014 | IJsland, Reykjavik

Het begin van de week was zoals een normale schoolweek, niet veel bijzonders en af en toe gezellig koffie/thee drinken in een koffie huisje:)
De dagen vliegen hier voorbij nu school is begonnen, we hebben eindelijk weer een beetje een ritme.

Afgelopen donderdag waren we allebei vrij. We zijn op zoek gegaan naar het andere winkelcentrum (smalarind) om even lekker in de winkels te neuzen. Op de heenweg hebben de bustickets gekocht en we moesten 1 keer overstappen. Bij het inleveren van ons kaartje in de eerste bus zijn we vergeten te vragen om een bonnetje. Met dit bonnetje kun je een uur lang van bus naar bus hoppen. Dus je raad het natuurlijk al, eenmaal uitgestapt en ingestapt in de volgende bus hadden we geen bonnetje. We moesten dan maar ons kaartje voor de terugweg inleveren.. Deze keer hebben we wel om een bonnetje gevraagd en zijn we eerder uitgestapt om opnieuw kaartjes te halen zodat we ook weer terug konden, dat is wel zo handig.

Na een uur reizen zijn we eindelijk aangekomen in het winkelcentrum, het was heel erg rustig! Dus we konden op ons dooie gemakje overal binnenkijken, helaas is de kleding in IJsland heel erg duur.. s’avonds hadden we met Emmi en Ellen (onze mentor) afgesproken om een drankje te doen. We zijn lekker even de kroeg in gedoken.

Vrijdag had ik weer school en s’avonds hadden we een food party van de ESN (de studenten veriniging voor erasmus studenten). Hier hebben we alle typische IJslandse gerechten kunnen proeven; schapenhoofd, schapenballen, rotte haai, walvis etc. Het was echt ontzettend smerig! De rotte haai was zelfs zo vies dat je na het eten verplicht er een shotje achterna moest drinken. Maar we kunnen nu wel zeggen dat we het hebben geprobeerd en hebben geproefd :)

Zaterdag moest ik vroeg op staan (7 uur haha), want ik ging paardrijden in de omgeving! S’ochtends werden we opgehaald, we waren met 6 meiden (5 uit finland en ik). We werden naar een manege gebracht zo’n 40 minuten rijden van reykjavik vandaan. De organisatie had alle materialen voor ons, helaas regende het de hele dag en hebben we ons moeten verkleden als Amerikaanse gevangenen in fel oranje regenkleding haha. Nadat we ons hadden omgekleed werden we meteen op het paard gezet. Het zijn IJslandse paarden, deze zijn niet qua lengte erg fijn als je nog nooit hebt paard gereden. Ze zitten qua lengte tussen een paard en een pony in en hebben een ander loopje dan normale paarden. Na 5 minuten in een bak te hebben gereden gingen we de omgeving in. Dit was zo ontzettend gaaf! We begonnen eerst met lopen, maar na een tijdje zijn we al in draf gegaan. Op de terug weg hebben we bijna de hele weg in galop gereden! Eerst vond ik dit best eng, maar na een tijdje kreeg ik er veel plezier in. Het was voor mij een hele bijzondere en leuke ervaring om op deze manier de omgeving van IJsland te mogen zien. :) Onderweg zijn we verschillende warm water bronnen tegen gekomen. De rit heeft in totaal 4-5 uur geduurd. Helaas heb ik er nu enorme spierpijn aan over gehouden, zo’n beetje in alle spieren die ik heb in mijn lichaam haha. Maar het was zeker waard!

Vandaag is zoals gewoonlijk; zondag was dag. En doen we lekker rustig aan. Ben benieuwd wat volgende week ons gaat brengen!

  • 27 Januari 2014 - 19:20

    Merlin :

    Waaaaauw ir zo vet met die paarden. Echt heel gaaf dat je het hebt gedaan ondanks het vroege opstaan (7uur Poeh Poeh hahah)) en de regen. Echt heeeel mooi! Sterkte met je spierpijn haha. Ik vind het het leuk je berichtjes te lezen. En ik vind het echt heel fijn dat je het naar je zin hebt. Voor dat je ging was ik er bang voor helemaal alleen (met Evelien natuurlijk, gelukkig maar toch..) in het koude onbekende IJsland! Met al die rare eilanders, raar volkje haha! Veel plezier en ik hoop gauw weer een leuk berichtje te lezen :):):) liefs x

  • 30 Januari 2014 - 19:19

    Jannet:

    Hoi Iris,
    Meer dan leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt in dat verre IJsland. Dat schapenkoppie ziet er trouwens behoorlijk onsmakelijk uit. Stoer dat je daarvan (en alle andere lekkernijen) hebt geproefd. Ik had het echt NIET gedaan. Jakkie. Maar ik wens je nog heel veel plezier met alles.
    Heel veel groetjes van Jannet

  • 31 Januari 2014 - 16:38

    Nina:

    Hahahaha..... winkelen..... ja dat is even afkicken he;) Gelukkig staat onze primark-date al gepland hahaha!

    Die tocht lijkt me ook echt fantastische! Hele mooie foto's!
    Dat eten blijft een avontuur, maar van die rotte haai had ik nog niet gehoord.....sjeeminee... klinkt ook lekker,.... laten we eens even lekker rotte haai gaan eten haha....maar het shotje smaakte daar vast lekker!

    Tot de volgende zondag? Wasdag + nieuw bericht? hihi

    Veel liefs!

  • 02 Februari 2014 - 15:27

    Oom Piet:

    Hoi Iris,
    In je verslagen lees ik dat jet het hartstikke naar je zin hebt, straks blijf je nog in Ijsland. Leuk om te lezen wat je allemeel ondrneemt, met name het etentje. Dit lijkt mij ook wel een vreeemde ervaring om schapekoppen, ballen te eten.
    Ga je ook nog de binnenelanden in van Ijsland of wandeltochten maken, en niet teveel achter de Ijslandse jongens aan want dat zijn kouwe kikkers.
    groeten,
    Oom Piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 01 Jan. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 13805

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 22 Mei 2014

Studeren in Reykjavik

Landen bezocht: